Långpromenad i El Jadida

Onsdag morgon, åt frukostbuffé på hotellet som var helt okej. När vi hade ätit klart så packade vi alla grejer i bilen och började gå mot den gamla delen av staden där det var en borgmur. När vi hade kommit innanför borgmuren så var det inte helt otippat en marknadsgata där dom sålde träsaker i olika former, olika lyktor och massa kiosker med lite bröd och dricka. Dom som jobbade i småbutikerna var inte så tjatiga, om man sa nej så gav de sig med att säga ”Next time maybe”. Uppe i hörnen på muren så fanns det massa kanoner som man hade använt för att försvara sig med för länge sedan. När vi var klara uppe på muren och hade sett allt som vi ville där uppe så gick vi ner i någon slags cistern som det bara var lite vatten kvar i, men det räckte för att få coola speglingar på bilderna som vi tog. Nere i cisternen var det två stycken andra turister och en av dom plaskade ut i vattnet framför oss så fort vi skulle fota…

cistern

muren

När vi var klara där så gick vi tillbaka till uteserveringen på hotellet och kollade lite på vart vi skulle härnäst. Vi fann något om ett skeppsvrak som låg några kilometer utanför staden, men det var för långt att gå så vi plockade ur sakerna vi har i baksätet och la det i bakluckan så Elin och Hampus fick plats att åka med. När vi kom fram till där det skulle vara så var det bara en strand som man fick stå och kolla på vraket. Vraket såg coolt ut men det hade varit roligare att komma närmare och se, men jaja 😉 När jag gick bort en liten bit så fann jag några konstiga saker som hade sköljts upp av vågorna, sakerna såg nästan ut som små omogna potatisar. Undrar vad det var för något…Efter det åkte vi till en restaurang inne i staden och åt mat som var jättegod. Efter vi hade ätit åkte vi till barnbyn och det får ni läsa om i morgon 😉